The Hotel Maria icon

Yleiset varausehdot

The Hotel Marian (SC Hotels Operations Oy:n) yleiset varaus- ja peruutusehdot.

Nämä ehdot koskevat verkkosivuston kautta sekä suoraan hotelliin puhelimitse tai sähköpostitse tehtyjä yksittäisten asiakkaiden huonevarauksia ja lisätuotteita. Mikäli tilaajan varauksen koko on vähintään kuusi (6) huonetta, tai kyseinen varaus on tehty vähintään kuudelle (6) henkilölle, luetaan se ryhmävaraukseksi. Tällöin sovelletaan ryhmävarauksen ehtoja. Ryhmävarauksissa yhteydenotot tehdään suoraan osoitteeseen . Nämä ehdot eivät myöskään koske tilanteita, joissa asiakkaan kanssa on laadittu erillinen sopimus, tai varaus on tehty kolmannen osapuolen, matkatoimiston tai muun kanavan toimesta. Verkkokaupan tuotteista vastaa SC Hotels Operations Oy (Y-tunnus 3291502–9), ja yritys pidättää oikeuden muutoksiin. Tuotteiden hintoihin sisältyy arvonlisävero.

1. Varaus- ja vahvistusehdot

Varatessa asiakkaan tulee ilmoittaa majoittujan nimi, asuinosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Hotellilla on oikeus asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä koskien esimerkiksi varausmaksua ja luottokorttitakuuta.

Kaikkien varausten vahvistamiseen vaaditaan luottokorttitakuu, jonka jälkeen varaus on sitova. Varauksen vahvistamiseksi hotelli tarvitsee luottokortin tiedot, mukaan lukien kortin numeron, voimassaoloajan, CVV-numeron sekä kortinhaltijan nimen. Verkkovarauksissa tiedot toimitetaan varauksen yhteydessä. Sähköpostitse ja puhelimitse tehtävissä varauksissa luottokortin tiedot toimitetaan sähköpostitse lähetettävän turvatun takauslinkin kautta.

Laskutusasiakkaat voivat taata varauksen joko luottokortilla tai yrityksen nimellä. Laskutussopimukset sovitaan aina yrityksen ja hotellin välillä. Vaihtoehtoisena varaustakuumenetelmänä hotellilla on oikeus vaatia täydellinen ennakkomaksu. Ennakkomaksun maksuaikataulu sovitaan asiakkaan kanssa etukäteen kirjallisesti.

The Hotel Marialla on oikeus varmentaa maksukortin luottoraja sovitulle summalle.

2. Peruutusehdot

Peruutusehdot vaihtelevat sen mukaan mihin hintaan olet tehnyt varauksesi. Lue hintatiedot tarkkaan varausta tehdessäsi. Peruutusmahdollisuus riippuu valitun hinnan ehdoista varaushetkellä.

Prepay hinta on joustamaton hinta, joka veloitetaan kokonaisuudessaan varauksenteko hetkellä. Hinnalla ei ole muutos- eikä peruutusoikeutta varauksen teon jälkeen. Varauksen yhteydessä maksettua ennakkomaksua ei palauteta. Hinta on varattavissa ainoastaan The Hotel Marian verkkokaupasta. 

Muut hinnat ovat joustavia hintoja. Mikäli varaus on tehty joustavalla hinnalla, tulee peruutus ja mahdolliset muutokset tehdä viimeistään saapumista edeltävänä päivänä klo 18.00 mennessä hotellin paikallista aikaa. Hotellilla on oikeus veloittaa yhden vuorokauden verollinen hinta sekä mahdolliset varaukseen liittyvät lisäpalvelut, mikäli asiakas ei ole perunut varausta tai on jättänyt saapumatta. Pidätämme oikeuden muutoksiin, mikäli varausta halutaan siirtää tai muuttaa.

Mikäli asiakas tai tämän lähiomainen kohtaa äkillisen sairastumisen, onnettomuuden tai menehtymisen, asiakkaalla on oikeus saada rahansa takaisin. Peruutus tulee tehdä ennen majoituksen alkua, ja takaisinmaksun edellytyksenä The Hotel Marialle on toimitettava peruutuksen syytä koskeva lääkärintodistus tai muu selvitys 14 vuorokauden kuluessa peruutuksesta. Myöhässä toimitettu todistus, majoituksen aikana tehty peruutus ja/tai loman keskeytys ei oikeuta varauksen peruutukseen, muutoksiin tai korvauksiin. Suosittelemme, että asiakkaalla on voimassa oleva matkavakuutus.

3. Maksaminen

Maksutapa tulee sopia varauksen yhteydessä. Hyväksytyt maksutavat ovat käteinen euroissa, yleisimmät käytössä olevat pankki- ja luottokortit sekä lahjakortti. Hotelli ei ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, shekkejä, kuponkeja tai maksukortteja.

Mikäli asiakas on valinnut maksutavaksi luottokortin, hotelli varaa luottokortilta koko majoittumisen arvon lisäpalveluineen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisäpalveluiden katevaraus koskee myös muita maksutapoja, ja tämän suuruus on 150 euroa yöltä. Hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaan sisäänkirjautumisen yhteydessä esittämältä luottokortilta mahdolliset lisäkustannukset jälkikäteen. Veloitukset voivat koskea esimerkiksi ilmoittamatta jääneitä ostoja ja/tai aiheutuneita vahinkoja.

4. Sisään- ja uloskirjautuminen

Hotellihuone on asiakkaan käytössä tulopäivänä klo 16.00 alkaen, ja se tulee luovuttaa lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä. Hotellilla on oikeus sopia poikkeuksista edellä mainittuihin sisään- ja uloskirjautumisaikoihin. Mikäli asiakkaan varaama huone ei jostain syystä ole saatavilla, hotelli järjestää pikimmiten lähimmän mahdollisen vastaavan tasoisen huoneen.

Mikäli asiakas kirjautuu ulos hotellista ennen vahvistettua lähtöpäivää, tulee tämän ilmoittaa asiasta edeltävänä päivänä klo 15.00 mennessä. Mikäli varaus on tehty useammalle päivälle ja peruutusaika on umpeutunut, tulee asiakkaan maksaa vahvistettu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta.

5. Järjestyssäännöt

Käyttäytyminen hotellissa

Asiakkaan odotetaan toimivan hyvien tapojen mukaisesti, sekä noudattamaan järjestyssääntöjä kaikissa hotellin tiloissa. Mikäli asiakas rikkoo hotellin järjestyssääntöjä tai käyttäytyy epäasiallisesti, hänet voidaan poistaa hotellista välittömästi. Edellä mainitun tilanteen sattuessa, asiakkaan tulee kuitenkin poikkeuksetta maksaa majoituksensa sekä mahdollisten lisäpalveluiden täysi hinta.

Lähtökohtaisesti vain hotellin henkilökunnalla sekä hotellissa majoittuvilla henkilöillä on pääsy hotellihuoneisiin, ja muilla hotellin asiakkailla myös hotellin yleisiin tiloihin. Huonekohtaista majoituskapasiteettia ei saa ylittää.

Asiakkaan vastuu vahingoista

Asiakas on vastuussa ja korvausvelvollinen kaikista tahallisesti ja tahattomasti aiheutetuista vahingoista, jotka ovat joko asiakkaan, hänen vieraansa tai lemmikkinsä aiheuttamia. Tämä koskee hotellihuonetta, hotellin huonekaluja ja laitteita, sekä muita hotellissa oleskelevia vieraita ja näiden omaisuutta.

Alaikäisen majoittuminen

Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias tehdessään huonevarausta. Huoneen varannut henkilö on vastuussa alaikäisestä majoittujasta. Sama pätee tilanteissa, joissa alaikäinen majoittuu huoneessa yksin. Yksin majoittuvalla alaikäisellä tulee olla mukanaan huoltajan allekirjoittama kirjallinen suostumus, josta ilmenee alaikäisen nimi, syntymäaika ja majoittumisen ajankohta. Lisäksi suostumuksessa tulee näkyä huoltajan nimi ja yhteystiedot.

Lemmikkieläimet

Lemmikit ovat tervetulleita The Hotel Mariaan. Lemmikit yöpyvät hotellissamme hintaan 100 euroa per yö. Koska hotellissamme on rajattu määrä lemmikkihuoneita, tulee lemmikin majoittumisesta aina ilmoittaa varauksenteon yhteydessä. Huoneessa majoittuvat henkilöt vastaavat lemmikkieläimen hoidosta sekä hyvinvoinnista kuten myös sen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista ja kuluista. Henkilökuntamme ohjeistaa mielellään lemmikkiystävällisistä tiloista hotellissamme sekä ulkoilumahdollisuuksista hotellin ympäristössä.

Tupakointi

Tupakointi on kielletty kaikissa hotellin tiloissa, koskee myös sähkösavukkeita. Sallittua tupakointi on ainoastaan merkityillä tupakointialueilla hotellin ulkoalueilla. Hotellila on oikeus veloittaa kiellon noudattamatta jättämisestä 200 euron suuruinen maksu.

Vastuu asiakkaan omaisuudesta

Hotellihuoneessa oleva säilytyslokero on asiakkaan käytettävissä arvotavaroiden säilytystä varten. Huoneen säilytyslokeroon mahtuu muun muassa kannettava tietokone. Asiakkaan pyynnöstä hotelli voi myös ottaa arvotavaroita säilytettäväksi, jolloin hotellilla on oikeus periä erillinen maksu säilytyksestä. Mikäli säilytettäväksi jätettävä omaisuus on poikkeuksellisen arvokasta, tulee asiasta ilmoittaa hotellille aina etukäteen. Hotellilla on oikeus kieltäytyä vastuusta säilyttää asiakkaan omaisuutta.

Hotellin pysäköintialueella olevat kulkuvälineet sisältöineen eivät ole hotellin vastuulla, ja näin ollen The Hotel Maria pidättää oikeuden kyseisen omaisuuden vahingoittumisesta ja/tai katoamisesta.

6. Force Majeure

The Hotel Marialla on oikeus perua varaus pakottavista syistä ns. Force Majeure -esteen sattuessa. Tällöin hotelli ei voi toimittaa lupaamiaan palveluja esim. lakon, tulipalon, vesivahingon, luonnon katastrofin, sotatilan tai muun hotellin toimintakykyä vaikeuttavan tekijän vuoksi. Näissä tilanteissa asiakkaalle palautetaan tämän mahdollisesti maksama ennakkomaksu.

Myös muista, hotellista riippumattomista ulkoisista syistä, hotellilla on oikeus perua asiakkaan varaus esimerkiksi epänormaalin markkinatilanteen, myyntikiellon tai muiden rajoitusten vuoksi. Tällöin noudatetaan normaaleja peruutusehtoja, eikä asiakkaan mahdollisesti maksamaa ennakkomaksua palauteta.

Ota yhteyttä

Liity postituslistalle